افتتاح اولین خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی

نفیسه شاهی نوری مدیرعامل خانه خلاق سبک زندگی ایلسا گفت: با تفاهم بر قرار شده بین خانه خلاق ایلسا و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز، در تاریخ 9 اسفند سال جاری مصادف با مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام اولین خانه خلاق سبک زندگی اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: پس از یک دهه تحقیقات در زمینه سبک زندگی اسلامی توانستیم روندهای آن را استخراج کنیم که شامل روندهای مفید، مضر و خنثی می باشد. بر همین اساس به دنبال شناسایی ایده پردازان در این زمینه ها و حمایت و شتاب آنها، در سال 1398 اولین شتابدهنده سبک زندگی اسلامی با نام ایلسا فعالیت خود را شروع کرد. در طول 2 سال فعالیت این شتابدهنده، علاوه بر برگزاری رویدادهای مرتبط با هر روند، ایجاد کمیته های تخصصی روندها و حمایت از ایده های ورودی، به تشکیل شبکه ایلسایار جهت تسری امکانات مرکز به مناطق محروم از خدمات شتابدهی روی آوردیم. این شبکه متشکل از جوانان نوآور نخبه در استانهای مختلف است و خود مدلی برای نوآوری اجتماعی است. علاوه بر آن به جهت اهمیت ورود مبانی سبک زندگی اسلامی بر فضا های اشتراکی و زیست بوم خلاق، بر آن شدیم تا اولین خانه خلاق تخصصی سبک زندگی اسلامی را راه اندازی کنیم تا با حمایت های مادی و معنوی هرچه بیشتر شاهد رشد و تعالی ایده های مرتبط کسب و کاری باشیم.

مدیرعامل ایلسا در بیان تفاوت های این خانه خلاق افزود: علاوه بر استفاده از اسامی ایرانی، اسلامی برای بخش های متفاوت، اولین کتابخانه تخصصی صنایع فرهنگی و پاتوق تخصصی در این زمینه  جهت برگزاری رویدادها را ایجاد کردیم. مرشدخانه نیز با رویکرد تربیت و توانمندسازی منتورهای صنایع نرم از مهم ترین وجوه تمایز خانه خلاق سبک زندگی اسلامی است. اتاق جلسات تابستانه و زمستانه، فضای کار اشتراکی مدرن و مکتبخانه ای نیز از دیگر ویژگی های خانه ما است. یکی از جذابیت های ایلسا برای استارتاپ ها اتاق ویژه تولید محتوا است و برای علاقه مندان به فضاهای هنری مذهبی تکیه ای برای مراسمات و گعده ها در نظر گرفته شده است.

خانم شاهی نوری گفت: ایلسا در مدتی که فعالیت می کند بازخوردهای خوبی را دریافت کرده و خروجی های آن برای همه ما رضایت بخش است. ما به عنوان خانه خلاق ثبت شده‌ایم و در حال تبدیل شدن به مبادی هستیم. همچنین در مسیر سبک زندگی اسلامی، تمرکز خود را بر صنایع خلاق و صنایع فرهنگی معطوف کرده ایم.

وی افزود: با عنایت پروردگار و تلاش شبانه روزی همکارانمان به ویژه مسئول دلسوز هیئت مدیره و بنیانگذار ایلسا جناب آقای امیرمسعود استادحسین،  این خانه خلاق در تاریخ 9 اسفند سال جاری مصادف با مبعث پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، اولین خانه خلاق سبک زندگی اسلامی ، با حضور فعالان زیست بوم خلاق افتتاح خواهد شد.

شاهی نوری در پایان از منتورهای فناوری نرم و صنایع خلاق و فرهنگی و نخبگان جوان که علاقه مند به ورود به شبکه ایلسایار هستند دعوت کرد تا به خانه خلاق ایلسا، اولین خانه تخصصی سبک زندگی اسلامی ملحق شوند.

گفتنی است برای آشنایی بیشتر با فعالیت های خانه خلاق و ثبت نام و ذخیره استفاده از فضای کار اشتراکی و سایر امکانات موجود خانه و ورود به دوران شتاب، مخاطبان می توانند به آدرس Ilsagroup.ir مراجعه نمایند و یا با شماره تماس 02186050448 ارتباط برقرارکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *