اولین نشست شورای راهبردی ایران کاراکتر

اولین نشست شورای راهبردی ایران کاراکتر در تاریخ نوزدهم آبان ماه با حضور خانم شاهی نوری و آقایان امامی، استاد حسین، آقایی، باقریان، حسینی، رجبی، اسماعیلی و پژمان در خانه خلاق و نوآوری ایلسا برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای باقریان از ایده ایران کاراکتر، رویداد ملی با همین نام، پیش رویدادهای آن، فرآیندهای رویداد و فعالیت های صورت گرفته تاکنون صحبت کردند.

آقای امامی عرضه داشتن که در مجموعه خود کاری شبیه ایران کاراکتر آغاز شده و در حال حاضر به طور کلی حوزه صنایع خلاق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف شده و در حال حاضر لایحه جامع فعالیت و اقتصاد فرهنگ بنیان در دولت در حال بررسی است.

آقای هادی اسماعیلی اظهار داشتند آنچه باید در حوزه کاراکتر اتفاق بیفتد با این کارها نمی شود…نهایت ان فیلشاه است که اوج کار بود و تمام شد و الان بچه ای فیلشاه را نمی شناسد. بهتر هست که کاراکترهای قدیمی باز آفرینی بشوند و کاراکتر جدید تولید نشود.

آقای استاد حسین در تکمیل صحبت های آقای باقریان نکاتی فرموده و اضافه کردند: در گام اول؛ واکاوی کاراکترهای تاکنون ایران را داریم و در گام دوم حرف از کاراکترهای جدید و نوآورانه می زنیم که ریشه در آیین های سنتی ما دارد. در حال حاضر ایران کاراکتر پیش اجرای چند مدل پیش رویداد نمی تواند عملیات کند و از حاکمیت و دولت انتظار هر نوع همراهی می رود.

خانم شاهی نوری از ایجاد یک استارتاپ پلتفرم محور در حوزه کاراکتر گفتن که در فاز اول دارای سه بخش: فروش حق مالکیت معنوی، معرفی نیازهای کاراکتر و فری لنسرهای کاراکترمی باشد و مدل درآمدی آن در دست تهیه است.

آقای رجبی به این نکته تاکید داشتن که ما کاراکترسازی بلد نیستیم و ضعف داریم و باید همه یک صدا بشویم و فریاد بزنیم تا صدا در حوزه کاراکتر شنیده شود و اتفاقا از دوستانی مثل آقای حسینی باید پرسید که خروجی  برنامه های بزرگی همچون الگو نما چه بود و چه کمکی به اکوسیستم کاراکتر کرد.

آقای آقایی هم از نمونه بین المللی ایران کاراکتر مثال زدند.

در پایان آقای حسینی فعالیت در سطح ایجاد دغدغه برای دولتمردان را بی فایده دانستند چرا که عنوان داشتند این فعالیت های صورت گرفته توجیه بدنه کارشناسی دولت را مهم شمردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *