افتتاحیه خانه‌خلاق‌ونوآوری‌سبک‌زندگی‌اسلامی‌ایلسا

استادحسین: ما به نداشتن سرمایه‌گذار خطرپذیر در خانه خلاق ایلسا افتخار می‌کنیم

افتتاحیه خانه اولین خلاق و نوآوری سبک‌زندگی‌اسلامی ایلسا در نهم اسفند ماه مصادف با شب مبعث پیامبر اسلام همراه با مهمانان ویژه برگزار شد.

نفیسه شاهی‌نوری، مدیرعامل خانه خلاق ایلسا، در آغار مراسم افتتاحیه ضمن تشکر از همه استارتاپ‌ها و کادر اجرایی ایلسا گفت: تلاش ما در مسیر گسترش سبک‌زندگی اسلامی همچنان ادامه دارد و این افتتاحیه آغاز راهی برای همه ایلسا دوستان و یاران ایلساست. همچنین من به سایر خانه‌های خلاق حاضر در جلسه خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم در کنار یکدیگر شبکه‌ای از فعالان این زیست‌بوم تشکیل دهیم.

 

در ادامه مراسم آقای دکتر سادات حیاتشاهی، مدیر‌عامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با حضور در مراسم افتتاحیه گفت: خانه خلاق ایلسا به سبب فعالیت در حیطه سبک‌ زندگی‌ اسلامی مسیر دشواری را در پیش دارد و باید مطالب را به گونه‌ای برای نسل جدید ارائه دهد که او را از سبک‌زندگی اسلامی دور نکند، همچنین توصیه می‌کنم که خانه خلاق ایلسا فعالیت‌های خود را با دانشگاه‌ها و قشر جوان جامعه گسترش دهد.

امیرمسعود استادحسین، رئیس هیئت مدیره ایلسا، با تشکر از صحبت‌های آقای حیاتشاهی فرمود: ما در این 2 سال از معاونت‌علمی ریاست‌جمهوری کمکی دریافت نکرده‌ایم. افتخار می‌کنیم که یک شتابدهنده بدون سرمایه‌گذار خطرپذیر هستیم، زیرا موجب می‌شود استارتاپ‌ها روی موارد دیگری تمرکز کنند. البته ما سعی می‌کنیم به واسطه روابط و آموزش‌هایی که به استارتاپ‌ها می‌دهیم در زمینه سرمایه‌پذیری به آنها کمک کنیم.

وی در رابطه با اهمیت خلاقیت و نوآوری در زمینه سبک‌زندگی افزود: ما از سال 89 مطالعات سبک‌زندگی را آغاز کردیم و در سال 92 که مقام معظم‌رهبری در دیدار با خراسان شمالی این مسئله را مطرح کردند تمرکز بیشتری بر این حیطه گذاشتیم. ما برای اصولی شدن سبک‌زندگی به سراغ روندپژوهی رفتیم، به طور مثال یک روند اجتماعی در طی ده سال باید به جایگاهی برسد که شعار، گفتمان، بازار، اصطلاح و… را برای خودش خلق کرده باشد. روندی که تکانه‌های مثبت در جامعه ایجاد می‌کند یک روند مثبت است در غیر این صورت منفی است و اگر روندی گاهی مثبت و گاهی منفی باشد یک روند خنثی نامیده می‌شود البته که هر روند تاریخچه جداگانه‌ای برای خود دارد.

محسن‌دنیوی، مدیر مرکز نوآوری پیشرفت، همزمانی افتتاحیه خانه خلاق ایلسا با شب مبعث رسول اکرم صلی‌ الله علیه و آله را خوش یمن خواند و در تشریح نوآوری اجتماعی گفت: باید مراقب باشیم که نوآوری اجتماعی دچار تحولات نامطلوب به واسطه مدها نشود. عبارت‌هایی همچون خانه‌های خلاق و نوآوری اجتماعی در جهان دیگری متولد شدند که در آن جهان مسیر تولد را کامل طی کرده‌اند که این رخ‌داد در کشور ما لزوما این مسیر را نپیموده‌است و موجب کاهش کارکردهای این پدیده می‌شود. البته اگر به همه ابعاد نوآوری اجتماعی توجه بشود حتما می تواند نتایج مطلوبی را ارائه دهد.

هانی‌ایرانمنش، مدیر مرکز گفتمان سازی پیشرفت گفت: در این نشست‌ها مرسوم است که بهم تبریک بگویند اما بیشر نیازمند این هستیم که برای هم طلب همت کنیم چون تبریک را زمانی می‌گویند که فرد به پایان راه رسیده، اما وقتی انسان اول خط حرکت ایستاده بیشتر نیازمند طلب همت هست.

وی افزود: مبعث یک نوآوری است و هر حرکت تمدن‌سازی که در تاریخ صورت گرفته با نوآوری همراه بوده که مبعث یکی از بزرگترین نوآوری‌هاست. یک نفر نمی‌تواند نوآوری تاریخی ایجاد کند، یک نوآور با عزم اجتماعی می‌تواند با هجرت از شرایط موجود به شرایط جدید، یک نوآوری واقعی را رقم بزند نه یک نوآوری کلیشه‌ای.

گفتنی است این مراسم با مولودی خوانی ادامه پیدا کرد و پس از آن مهمانان به بازدید از فضای کار اشتراکی و خدمات خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی ایلسا پرداختند و ساعاتی را به صرف پذیرایی در محوطه خانه خلاق ایلسا در شب مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام گذراندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *