شرکت در نمایشگاه دستاوردهای شش‌ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شاهی‌نوری: بهترین دوره رشد کائنات را در ایلسا شبیه سازی کرده ایم

دکتر نفیسه شاهی نوری در تشریح فعالیت‌های شتابدهنده ایلسا به بیان روندهای سبک‌زندگی،خدمات و دوره شتاب ایلسا پرداخت.

مدیر عامل خانه خلاق سبک زندگی اسلامی ایلسا در نشست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مسئولان وزارتخانه اظهار داشت: با توجه به یک دهه فعالیت‌ ما در زمینه تحقیق و پژوهش،مد و پوشاک، تغذیه سالم، صنایع فرهنگی و… آخرین طرح شتابدهنده بود و وارد حوزه کسب و کارها شدیم.

وی افزود: کسب و کارهای ما در حوزه‌های نوآوری اجتماعی، صنایع خلاق و صنایع فرهنگی در شتابدهنده‌ ایلسا پذیرش می‌شوند. اقدامات و رویکردهای ما از صحبت‌های مقام معظم رهبری استخراج شده‌ که نتیجه آن چهارده راهکار کلان ایجابی، سلبی،تهاجمی و… است. مواجه ما با سبک زندگی روند محور بوده که به سه دسته مفید، مضر و خنثی تقسیم بندی می شود و در مجموع شامل بیست و یک روند است.

خانم شاهی‌نوری گفت: همه شتابدهنده‌ها دارای یک چرخه رشد هستند اما در ایلسا این چرخه متفاوت است. اتاق فکر ما روند سبک‌زندگی را استخراج می‌کند و متناسب با آن فراخوان می‌دهیم، پس از جذب استارتاپ‌ها آنها را وارد یک دوره رشد جنینی می‌کنیم چون اعتقاد داریم بهترین دوره رشد در کائنات، رشد 9 ماهه یک جنین می باشد که ما آن را برای دوره شتاب استارتاپ‌ها بازطراحی کردیم.

مدیر عامل خانه خلاق ایلسا در ادامه اظهار داشت: تا تولد با شماییم شعار ایلساست و در حال حاضر استارتاپ‌های ما در دوره‌های پیش‌شتاب جنینی، شتاب و تولد هستند البته ما یک دوره چهل روزه تکاملی هم برای آنها در نظر گرفتیم.

وی افزود: خانه خلاق ایلسا خدمات مختلفی را به استارتاپ‌های پذیرش شده ارائه می‌کند، اول از همه یک فضای کار اشتراکی خیلی مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهیم و سایر خدمات مانند: جلسات مربیگری منظم ماهانه، تولید محتوا توسط استارتاپ مدیاکیت، برگزاری رویداد برای استارتاپ‌ها توسط استارتاپ ایونتیم، معرفی به صندوق‌های صنایع نرم مثل صندوق سپهر و…ایلسا همچنین دارای یک شبکه قدرتمند متشکل از 400  عضو بازار در حیطه سبک زندگی و صنایع فرهنگی را داراست.

گفتنی است در این جلسه خانم جلولی استارتاپ سلامت مادران و بانوان را شرح دادند و آقای ملک‌پور به توضیح استارتاپ سرمایه‌گذاری جمعی کارما پرداختند. همچنین در ادامه خانم دکتر ابتهاج؛ معاون اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با خانه خلاق ایلسا از ادامه همکاری با این خانه خبر داد.‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *